Czyszczenie filtra DPF/FAP/KAT
Hydrodynamiczna metoda czyszczenia z wykorzystaniem specjalistycznej maszyny, wytwarzającej strumień roboczy cieczy skierowany bezpośrednio do wnętrza filtra.
Zalety metody:
- Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych oraz dostawczych
- Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
- Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
- Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
- Szybki czas czyszczenia około 1h.
- Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
- W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.
Galeria czyszczenia filtra:
Budowa DPF:
Filtr cząstek stałych (DPF) usuwa cząstki stałe ze spalin silników Diesla poprzez filtrację fizyczną. Dostępnych jest wiele rodzajów filtrów, ale najczęściej spotykany jest monolit ceramiczny (kordieryt lub węglik krzemu) o strukturze plastra miodu.
Filtr cząstek stałych jest podobny do wkładów w katalizatorach (przekrój – plaster miodu). Jednakże kanaliki we wkładzie mają większą średnicę i porowate ścianki. Ponadto pokryte są powłoką katalityczną , stanowiącymi fundament dla cząstek metali katalitycznych.
Kanały zatkane po stronie wylotowej, nazywane są kanałami wlotowymi — to nimi spaliny wpadają do filtra. Natomiast kanały z zamkniętymi końcami po stronie dolotowej, to kanały wylotowe, którędy wydostają się spaliny.
Spaliny chcąc przejść przez taką przeszkodę muszą przecisnąć się przez pory zostawiając większe cząsteczki uwięzione wewnątrz zaślepionych kanalików.